Održavanje zgrade

Stambeni i nestambeni prostor zgrade koja je u suvlasništvu više stanara potrebno je održavati čistim, urednim i funkcionalnim.

Isto vrijedi i za sve potrebne popravke i adaptacije na zgradi, a sredstva za to izdvajaju se iz zajedničke pričuve. Pričuva predstavlja novčane uplate svih suvlasnika u svrhu pokrivanja troškova održavanja zgrade.

Odrzavanje-zgrade-i-vrste-popravaka- kućni red

Sredstva koja vlasnici stanova te zgrade mjesečno izdvajaju, prikupljaju se i koriste u trenutku kada je potrebna određena sanacija na zgradi. Ona može uključivati redovito održavanje zgrade i čišćenje zajedničkih dijelova  ili njezinih uređaja, njihovih popravaka i zamjene uslijed kvara, zatim u svrhu osiguranja zgrade pri nekom osiguravajućem društvu i drugo.

Održavanje zgrade i vrste popravaka

Dakle, s naglaskom na zajedničke prostorije zgrade, iz pričuve se mogu izdvojiti sredstva za ličenje, zamjenu krova, servis dizala, popravke, keramičarske radove, čišćenje kanalizacije… Popravci na zgradi mogu biti nužni i hitni, a u oba se slučaja koriste sredstva iz pričuve.

Nužni popravci su oni radovi koji uključuju sanaciju pročelja i krova, nosivih zidova i stupova, konstrukcije između katova i temelja, zatim dimnjaka i njegovih vodova, zamjenu instalacija u zajedničkim dijelovima zgrade, izolaciju zidova…

Hitni popravci, kao što sama riječ kaže nastali su kao iznenadna potreba za saniranjem štete. U takvim slučajevima može se koristiti sredstva iz pričuve kada su u pitanju kvarovi na dizalu zgrade, plinskim instalacijama, sustavu centralnog grijanja, vodovodnoj i kanalizacijskoj mreži, električnim instalacijama, dimnjaku te za štetu koju su prouzrokovale oborinske vode.

Upravitelj i organizacija redovitog održavanja zgrade

Suvlasnici najčešće dogovorno izabiru jednog predstavnika kao ovlaštenog upravitelja koji u njihovo ime može obavljati različite poslove, a da se tiču zgrade i njezine dobrobiti.

Ti poslovi u većini se slučajeva odnose na organizaciju redovitog održavanja zgrade, sastavljanje zapisnika nakon povremenih i godišnjih pregleda stanja nekretnine, utvrđivanje visine mjesečne pričuve koju snosi svaki suvlasnik, upravljanje i raspolaganje prikupljenim sredstvima u korist zgrade i kvalitetnijeg života u njoj.

Još je jedna obaveza upravitelja zgrade, a ona se odnosi na dostavu podataka (o vlasništvu stanova, njihovoj površini, opremljenosti i položaja u zgradi) jedinici lokalne samouprave odgovorne za poslove stanovanja.

Upravitelju je dozvoljeno korištenje sredstava isključivo u svrhu plaćanja troškova popravaka ili održavanja zgrade – nekretnine, odnosno poboljšanja kvalitete života njezinih stanara.

Ukoliko upravitelj odustane od ove funkcije ili iz nekog razloga nije više na toj dužnosti dužan je bez odgode položiti račun o pričuvi i sve potrebno predati novom upravitelju.

Kućni red i vlastita odgovornost stanara

Bez obzira na prikupljanje sredstava i materijalnu sanaciju, važna je osobna svijest svakog stanara o vlasništvu nekretnine, pravilnom održavanju zgrade i poštivanju Kućnog reda i mira. Svaki stanar zgrade  je prvi u nizu odgovornih za njezino uredno i čisto stanje.

Treba biti svjestan da narušavanjem kvalitete života drugima, štetimo i vlastitom životnom prostoru. Zato je svaki stanar dužan ispunjavati obaveze koje proizlaze iz njegova vlasništva nad nekretninom.

Pravila ponašanja svih suvlasnika zgrade, ali i drugih korisnika njezinih zajedničkih prostorija, propisana su Kućnim redom.

Kućni red puno je više od pukih pravila na papiru, a to dobro znaju oni koji godinama žive u zgradama, i što je još važnije, žive s drugim stanarima pod istim krovom. Radi se jednostavno o dobrom odgoju, pristojnom ponašanju i dobrosusjedskim odnosima, a kad je to ispunjeno život s drugima je ugodniji.

NEWSLETTER

Prijavite se na naš newsletter i prvi saznajte najnovije informacije